Consiliul a adoptat Regulamentul privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele, modificând și consolidând normele existente ale UE. Normele actualizate vor reduce și mai mult emisiile de CO2 în sectorul transportului rutier. În virtutea normelor revizuite, domeniul de aplicare al regulamentului existent va fi extins, astfel încât aproape toate vehiculele grele noi cu emisii certificate de CO2, inclusiv camioanele mai mici, autobuzele urbane, autocarele și remorcile, să intre sub incidența valorilor-țintă de reducere a emisiilor.
Noi obiective de reducere a emisiilor
Noile norme mențin obiectivul actual pentru 2025, care înseamnă o reducere cu 15% a emisiilor pentru camioanele grele cu o greutate de peste 16 t. În concordanță cu obiectivele climatice ale UE pentru 2030 și ulterior, regulamentul mai stabilește și următoarele obiective noi:
• reducere a emisiilor cu 45% începând cu 2030 (creștere de la 30%)
• reducere a emisiilor cu 65% începând cu 2035
• reducere a emisiilor cu 90% începând cu 2040
Aceste obiective se vor aplica camioanelor medii, camioanelor grele cu o greutate de peste 7,5 t și autocarelor, precum și vehiculelor de uz specific corespunzătoare începând cu 2035.
Obiectivul de emisii zero pentru autobuzele urbane
Noile norme introduc obiectivul ca 100% din autobuzele urbane noi să aibă emisii zeropână în 2035, stabilind în același timp un obiectiv intermediar de 90% pentru această categorie până în 2030. Autobuzele interurbane vor fi exceptate de la acest obiectiv, ele fiind considerate, din punctul de vedere al măsurării reducerii emisiilor, autocare.
Detalii: https://tinyurl.com/5n76yfue