În urma unui dialog cu Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, PayPal s-a angajat să își modifice termenii și condițiile din Acordul său de utilizare, pentru a se conforma mai bine cu Directiva privind clauzele contractuale neloiale și a le face mai transparente și mai ușor de înțeles pentru consumatori.
Angajamentele asumate de PayPal vor aduce practicile companiei în conformitate cu cerințele legislației UE privind protecția consumatorilor, clarificând în special:
- ce clauze se aplică consumatorilor și care se aplică numai întreprinderilor;
- eliminarea prevederilor care impun consumatorilor să verifice conformitatea cu legea (de exemplu, formularea de genul „în măsura permisă de lege”);
- să precizeze că nu sunt răspunzători consumatorii pentru daunele care nu au fost cauzate din vina lor sau care nu ar fi putut fi prevăzute;
- eliminarea prevederilor care impun consumatorilor obligația de a verifica ei înșiși informațiile (cum ar fi afirmarea că PayPal nu poate garanta acuratețea informațiilor);
- să se asigure că se înțelege de consumatori că pot beneficia de legea țării lor de reședință, în cazul unui litigiu;
- eliminarea termenilor care nu pot fi înțeleși de către consumatori fără explicații suplimentare sau fără verificare de către consumatori, cum ar fi „comercializare” sau „neîncălcare”.
Modificările vor fi notificate utilizatorilor printr-o actualizare a politicii pe 21 februarie 2024 și vor intra în vigoare oficial pe 28 mai 2024.
Detalii: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_23_6587