Comisia Europeană observă că, în fața volatilității economice și tensiunilor comerciale, piața UE reprezintă principalul motor al competitivității europene.
Piața UE a crescut PIB-ul UE cu cel puțin 3-4 % și a creat 3,6 milioane de locuri de muncă de la crearea sa. Finalizarea în continuare a pieței unice ar dubla câștigurile deja obținute.
Strategia privind piața unică se axează pe mai multe priorități:
• să prezinte o lege privind serviciile de construcții și o nouă lege a UE privind livrările pentru a moderniza normele atât în sectorul construcțiilor, cât și în sectorul poștal și al coletelor;
• facilitarea serviciilor legate de industrie, cum ar fi instalațiile, serviciile de întreținere și reparații;
• să sprijine statele membre în ceea ce privește scutirea serviciilor reglementate pentru întreprinderi de reglementările inutile.
Toate aceste acțiuni vor completa inițiativele în curs din sectoarele energiei, telecomunicațiilor, transporturilor și serviciilor financiare.
• Strategia propune un ”ID pentru IMM-uri”, un instrument online care oferă o modalitate simplă de verificare a statutului de IMM.
*Când IMM-urile depășesc 249 de angajați, acestea devin „întreprinderi mari” și trebuie să respecte mult mai multe obligații, Acest lucru poate descuraja creșterea și limita competitivitatea. Prin urmare, Comisia Europeană introduce o nouă categorie de companii (250-749 de angajați) – întreprinderi mici cu capitalizare medie – pentru a permite o tranziție treptată și a reduce sarcina administrativă.
• Măsurile reduc costurile administrative anuale ale întreprinderilor cu 400 de milioane de euro. Printre altele, întreprinderile vor putea să transmită documente în format digital pentru a respecta obligațiile care le revin în temeiul anumitor acte legislative armonizate ale UE privind produsele și pentru a furniza instrucțiuni privind produsele în format digital, mai degrabă decât pe suport de hârtie.
Detalii: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_25_1274